14.2.10

Betere biscuits



Welkom, nieuwe categorie: wat we eten.

De maaltijden die niet opzienbarend genoeg waren om een heel recept aan te wijden, maar die toch vermeldenswaard zijn.. al is het maar voor mijn eigen, persoonlijke eetgeschiedenis.

Vanavond maakte ik een bordje biscuits, en het waren de beste ooit. Het geheim: in plaats van 50 gram boter, heb ik half reuzel half boter gebruikt. Super luchtig, ´vlokkig´ (ja, help me weer. Wat is nou een goeie vertaling voor ´flaky´?), knapperig van buiten, zacht en pluizig van binnen. Erg makkelijk om heel snel veel te veel van te eten, met dikke klodders boter en korreltjes krakend fleur de sel...

Nu moet ik natuurlijk nog een versie met alleen maar reuzel proberen...

2 comments:

RachelD said...

That's my G.R.I.T.S. Girl!! Just perfect, Klary.

Klary Koopmans said...

thanks rachel!